Nya chefsutnämningar i AvestaPolarit

Nya chefsutnämningar i AvestaPolarit Karri Kaitue, som idag är Executive Vice President med ansvar för strategi och affärsutveckling inom AvestaPolarit, efterträder Pekka Erkkilä som chef för AvestaPolarits Coil Products Division. Han kommer att fortsätta som medlem av såväl ledningsgruppen på Outokumpu som på AvestaPolarit. Olof Faxander, idag Senior Vice President med ansvar för AvestaPolarits Coil Products Sheffield, har utsetts som ny medlem av AvestaPolarits ledningsgrupp och samtidigt utnämnts som efterträdare för Karri Kaitue i egenskap av Executive Vice President, strategi och affärsutveckling. Bägge är stationerade vid AvestaPolarits huvudkontor i Esbo, Finland. Utnämningarna träder i kraft från och med den 1 juni 2003, samma dag som Pekka Erkkilä tar över VD-skapet för AvestaPolarit av Ossi Virolainen. Kontaktpersoner för ytterligare information: Hannele Öbrink, Informationschef Tel: +358 (0)9 5764 5547 or +358 (0)400 492 751 e-mail: hannele.obrink@avestapolarit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00180/wkr0002.pdf