Nya utnämningar i koncernledningen och ändrade ansvars-områden

Nya utnämningar i koncernledningen och ändrade ansvars-områden Executive Committee/Personalärenden och kommunikation · Katarina Lybeck har utnämnts till Executive Vice President - Human Resources och Communications samt medlem av AvestaPolarits ledningsgrupp (Executive Committee), fortsättningsvis rapporterande till bolagets verkställande direktör Ossi Virolainen. Hon kommer i den nya befattningen, där man kombinerar personal- och kommunikationsärenden, att efterträda Leif Helgman, Executive Vice President - Human Resources. Leif Helgman har beslutat att lämna AvestaPolarit från och med den 8 februari, och den nya befattningen träder i kraft vid samma datum. Katarina Lybeck (ekon.mag., f. 1948) har allt sedan grundandet av AvestaPolarit i januari 2001 arbetat som Senior Vice President - Corporate Communications. Hon har varit anställd inom Outokumpu koncernen sedan 1969 och har placeringsort i Esbo, Finland. Miljöfrågor · Jorma Kemppainen har utnämnts till Senior Vice President - Technology och kommer i denna roll att, förutom sina övriga ansvarsområden, även koordinera koncernens miljöfrågor och förbereda dessa för beslut i Executive Committee. Han rapporterar till Kari Saarinen, Executive Vice President - Group Marketing and Technology. Affärsenheterna ansvarar självständigt för att lagar och förordningar liksom även koncernens miljöpolicy följs. Kontaktpersoner för ytterligare information: Hannele Öbrink, Manager - Investor Relations, Tel: +358 9 5764 5547 eller +46 70 652 1032. e-mail: hannele.obrink@avestapolarit.com AvestaPolarit Koncernledningen Linnoitustie 4 A, PL 270, FIN-02601 Esbo, Finland. Tel: +358 9 5764 5511, fax: +358 9 5764 5555 3669 Säte: Esbo, Företags-ID: 0823312-4 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00460/wkr0002.pdf