Outokumpu samlar koncernen under ett gemensamt varumärke: En ny visuell identitet offentliggörs idag Under de senaste åren har Outokumpu framgångsrikt genomfört en strategi för tillväxt och förändring. Detta har gjort Outokumpu starkare och mer konkurrenskraftigt, vilket innebär ett mervärde för såväl kunder som övriga intressenter. Dessutom har koncernen nu enats under ett enhetligt och nytt varumärke, som kombinerat med en ny visuell identitet lanserats idag över hela världen. Genom att samla koncernens verksamheter under ett gemensamt varumärke tror vi att vi kan ytterligare stärka vår position på marknaden. I linje med det nya varumärket kommer Outokumpukoncernens samtliga verksamheter att anta en gemensam namnstruktur. AvestaPolarits namn har i detta sammanhang ändrats till Outokumpu Stainless för att följa benämningarna för de övriga kärnverksamheterna, Outokumpu Copper och Outokumpu Technology. Outokumpukoncernens gemensamma varumärke stärks av den nya logon: [REMOVED GRAPHICS] I varumärkesarbetet har Kunde & Co. från Danmark agerat konsulter i projektet och Anders Adolvsson, AD hos Kunde har formgivit den nya logon. Vår förnyade hemsida (www.outokumpu.com) har också lanserats idag med förbättrade navigationsegenskaper, nytt innehåll och en ny och fräsch utformning. För mer information om Outokumpu vänligen besök vår hemsida. Den nerladdningsbara nya logon finns att hämta under Media på vår hemsida. En kortfattad beskrivning av Outokumpus verksamheter finns som bilaga till detta pressmeddelande. För ytterligare information vänligen kontakta: · Eero Mustala, Senior Vice President - Corporate Communications tfn. +358 9 421 2435, mobil +358 40 504 5146 · Pasi Natri, Vice President - Corporate Communications tfn. +358 9 421 2869, mobil +358 40 511 7796 Bilaga:Kortfattad beskrivning av Outokumpukoncernen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040109BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040109BIT00870/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040109BIT00870/wkr0003.doc Appendix http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040109BIT00870/wkr0004.pdf Appendix