Avesta Sheffield förvärvar Smidesbolaget i Degerfors

Report this content

Avesta Sheffield förvärvar Smidesbolaget i Degerfors Avesta Sheffield AB (publ) förvärvar samtliga aktier i Smides- bolaget L Persson AB och dess norska försäljningsbolag Proplate A/S. Avesta Sheffield äger tidigare 20 procent av Smidesbolaget L Persson AB. Genom förvärvet blir Smidesbolaget L Persson AB ett helägt dotterbolag till Avesta Sheffield AB (publ). Köpeskillingen uppgår till 26,7 miljoner SEK och förvärvet träder i kraft den 2 maj 2000. Smidesbolaget L Persson AB har idag 65 anställda och syftet med förvärvet är att tillföra Avesta Sheffield kapacitet, kunskap och teknik inom bland annat vattenjetskärning och kantpressning. Med detta strategiska förvärv kan vi öka vår plate service-satsning och Smidesbolaget blir en viktig partner till våra kunder framförallt på den skandinaviska marknaden, säger affärsområdeschef Leif Rosén i Degerfors. Avesta Sheffield är idag världsledande på varmvalsad rostfri plåt för krävande tillämpning. Affärsområde Hot Rolled Plate i Degerfors är Europas största tillverkare av varmvalsad plåt och har det bredaste produktprogrammet i världen av färdigbearbetad plåt. Vid Plate Service Centers runtom i Europa vidareförädlas och skräddarsys plåten efter kundens behov För ytterligare information kontakta Leif Rosén, affärsområdesansvarig Hot Rolled Plate i Degerfors, telefon 0586-47471. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/26/20000426BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/26/20000426BIT00390/bit0002.pdf