Avesta Welding samarbetspartner till polskt varv

Avesta Welding samarbetspartner till polskt varv Avesta Sheffields dotterbolag Avesta Welding har av det polska varvet Stocznia Szczecinska utsetts till samarbetspartner vid bygget av åtta 40 000 DWT kemikalietankers för Ceres Hellenic Shipping Enterprises. Avesta Welding kommer förutom svetsmaterial att tillhandahålla utbildning och teknisk service under hela planerings- och byggnadstiden. Av totalt 600 ton svetsmaterial består 400 ton av duplex flux cored wire (FCW). "Denna order är den enskilt största hittills i företagets historia", säger Avesta Weldings VD Björn Fredriksson. " Vår totalkunskap om rostfria konstruktioner och vår långa erfarenhet av kemikalietankers gjorde att vi kunde ta hem denna jätteorder". Avesta Welding AB är ett helägt dotterbolag till Avesta Sheffield AB, en av världens ledande tillverkare av rostfritt stål. Avesta Welding utvecklar, tillverkar och säljer svetsmaterial samt produkter för betning och efterbehandling av rostfritt stål och finns representerade i 37 länder. För mer information kontakta Carlo Franssen, Marknadschef Europa, Avesta Welding AB i Avesta, telefon 0226-815 35. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00240/bit0002.pdf