AVIAREPS lanserar SwayFluence för att förenkla marknadsföring av influencers

Report this content

Ny matchmaking-plattform kopplar samman välrenommerade varumärken och influencers runt om i världen

AVIAREPS, världens ledande sälj-, marknadsförings- och kommunikationsbyrå för rese- och livsstilsvarumärken, lanserar en ny matchmaking-plattform för influencer marketing, SwayFluence. Den nya plattformen gör det möjligt att skapa kvalitetsförbindelser mellan varumärken och influencers för mer autentiska och effektfulla kampanjer. Mikroinfluencers ökar i betydelsen och gör marknadsföring av influencers ännu mer lättillgänglig. Men även om de flesta företag har en särskild budget för influencer marketing, har många inte de interna resurserna eller expertisen för att hantera komplexa influencer-kampanjer och att hitta influencers är fortfarande den största utmaningen för varumärken1.  SwayFluence gör det enkelt att hitta rätt influencer, som att fylla i ett formulär. När ett varumärke har en idé för en influencer-kampanj kan de snabbt och enkelt skicka in formulären på SwayFluence-webbplatsen. Det dedikerade expertteamet använder sedan sin globala databas med stora och små influencers för att hitta den perfekta matchningen - eller matchningarna - för den kampanjen, oavsett var i världen de befinner sig.

Influencers har också nytta av att gå med i det växande SwayFluence-nätverket. Bedrägliga förfrågningar och meddelanden är tyvärr vanliga på sociala medier, men influencers som går med i SwayFluence-nätverket kan vara säkra på att de bara får samarbetserbjudanden av hög kvalitet, utan att behöva skriva på ett kontrakt med en managementbyrå. Oavsett om det är en mikroinfluencer som fortfarande utvecklar sin följarskara eller en etablerad personlighet i sociala medier har medlemmarna i SwayFluence-nätverket tillgång till unika möjligheter att samarbeta med välrenommerade, internationella företag och skapa intressant innehåll för att engagera sin publik.: SwayFluence erbjuder ett komplett utbud av flexibla tjänster för influencer marketing. För de mer erfarna varumärken med ett dedikerat team för influencer marketing kan SwayFluence matchmaking vara det perfekta valet. För dem som behöver lite mer stöd kan teamet också ge strategisk rådgivning eller hantera kampanjen från början till slut. Genom att arbeta med SwayFluence är varumärken garanterade matchningar med granskade kvalitetsprofiler som effektivt kan förkroppsliga deras kampanj och influencers är garanterade fler möjligheter med spännande varumärken.

- Slut-

Om SwayFluence

SwayFluence är en matchningsplattform som förenklar marknadsföring av influencers. Med hjälp av sitt växande internationella nätverk av bloggare, mikroinfluencers, journalister och tankeledare kopplar SwayFluence samman lokala influencers och spännande varumärken, så att de kan berätta sina historier tillsammans - oavsett var i världen de befinner sig. Genom att arbeta med SwayFluence är varumärken garanterade matchningar med granskade kvalitetsprofiler som effektivt kan förkroppsliga deras kampanj och influencers är garanterade fler möjligheter med spännande varumärken, oavsett hur stor deras följarskara är.

Ta reda på mer om SwayFluence och hela dess utbud av flexibla tjänster för influencer marketing, från matchmaking till strategisk rådgivning och kampanjhantering.: https://www.swayfluence.com

@Brands: Upptäck ditt varumärkes potential med SwayFluence!

@Influencers: Gå med i vårt nätverk för att arbeta med fler spännande varumärken!

Om AVIAREPS

AVIAREPS är världens ledande byrå för försäljning, marknadsföring och kommunikation för rese- och livsstilsvarumärken. Företaget grundades i Tyskland 1994 med ambitionen att hjälpa kunderna att ta steget in på de globala marknaderna och har nu ett globalt nätverk som sträcker sig över sex kontinenter.

AVIAREPS tjänsteportfölj omfattar omfattande expertis inom representation och försäljning, marknadsföring och kommunikation, affärsutveckling, IT-lösningar och finansiella tjänster. Utöver sina väletablerade tjänster som general sales agent (GSA) och representation för marknadsföring av turism erbjuder AVIAREPS mer än 250 kunder stöd inom digital marknadsföring, reklam, PR, kriskommunikation, hantering av sociala medier, evenemangskoordinering, försäljning, webbdesign med mera.

För mer information om hur AVIAREPS påverkar var och hur resenärer väljer att spendera sin tid och sina pengar, besök följande webbplats www.aviareps.com. Håll dig uppdaterad genom att besöka vår Newsroom, eller följa oss på Facebook, LinkedIn och Instagram.

För högupplösta bilder och logotyper vänligen Kontakta oss.

Sources:1Influencer Marketing Hub

Taggar:

Snabbfakta

Citat

"Framgångsrika kampanjer med influencers bygger på kvalitet och äkthet, och därför är det viktigt att både influencerns och varumärkets värderingar, intressen och prioriteringar stämmer överens. Att hitta och undersöka potentiella partners kan dock vara en mycket tidskrävande uppgift. Efter att ha arbetat med  influencer-kampanjer för varumärken runt om i världen insåg vi behovet av att förenkla processen med SwayFluence."
Edgar Lacker, VD, AVIAREPS