Avida Finans AB (publ) meddelar byte av CFO

Avida Finans AB (publ) har utsett Peter Franks till Interim CFO. Peter Franks har över 30 års erfarenhet från en bredd av tjänster inom den internationella finansiella sektorn. Han ersätter nuvarande CFO Pehr Olofsson som kommer tillträda en ny befattning inom Avida där han ska etablera och leda det nya affärsområdet och ha produktägarskapet för den nyligen startade alliansen med det Norwegian & Strawberry-ägda lojalitetsbolaget som är under bildande.

- Det är väldigt glädjande att vi har lyckats attrahera en så erfaren person som Peter till den viktiga rollen som CFO i Avida, säger Tine Wollebekk, CEO. Peter kommer bidra med sin mångåriga erfarenhet från den internationella finansiella sektorn, något som gör att Avida kan fortsätta sin resa mot att bli marknadsledande.

- Jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med Tine och Pehr för att vidare utveckla back office och stödja tillväxten samt Avidas nya produktplaner, säger Peter Franks.

Tine Wollebekk, CEO, Telefon: +46 72 402 44 79, E-post: tine.wollebekk@avida.se
Michael Grosche, Head of People and Communications, Telefon: +46 70 307 29 36, E-post: michael.grosche@avida.se

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 har fokuserat på att erbjuda lån till privatpersoner och företag. Vi är för närvarande cirka 150 anställda, med huvudkontor i Stockholm och kontor i Oslo och Helsingfors. På Avida är vi inte som andra i vår bransch. Vi kommer alltid att anstränga oss lite extra för att hjälpa våra kunder att förverkliga sina planer och vi lovar att vi alltid ger våra kunder den uppmärksamhet de förtjänar.