Avida meddelar att villkor avseende förtida inlösen av sina utestående tier 2-obligationer har uppfyllts

Avida Finans AB (publ) ("Avida" eller "Bolaget") meddelade den 3 oktober 2023 att Bolaget avser att lösa in samtliga utestående tier 2-obligationer med ISIN SE0010100883 ("Obligationerna" och "Förtida Inlösen").

Förtida Inlösen var villkorad av genomförandet av emission och settlement av nya tier 2-obligationer (de "Nya Obligationerna"). Emission och settlement av de Nya Obligationerna har nu inträffat och och villkoren som ställts för Förtida Inlösen har därmed uppfyllts. Förtida Inlösen är därför inte lägre villkorad och kommer således att ske den 9 november 2023. Inlösenbeloppet plus upplupen men obetald ränta upp till (och inklusive) den 9 november 2023 kommer att betalas till varje investerare som på avstämningsdagen den 2 november 2023 är registrerad som innehavare av Obligationerna i skuldboken som upprätthålls av Euroclear Sweden AB.

För ytterligare information kring Förtida Inlösen hänvisas till Bolagets pressmeddelande publicerat den 3 oktober 2023.

Tine Wollebekk, CEO, Telefon: +46 72 402 44 79, E-post: tine.wollebekk@avida.se
Peter Franks, CFO, Telefon: + 46 72 402 44 08, E-post:
peter.franks@avida.se

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 har fokuserat på att erbjuda lån till privatpersoner och företag. Vi är för närvarande cirka 150 anställda, med huvudkontor i Stockholm och kontor i Oslo och Helsingfors. På Avida är vi inte som andra i vår bransch. Vi kommer alltid att anstränga oss lite extra för att hjälpa våra kunder att förverkliga sina planer och vi lovar att vi alltid ger våra kunder den uppmärksamhet de förtjänar.