Avida satsar vidare på företagsmarknaden, rekryterar från Danske Bank

Avida har högt uppsatt mål. Inom bara några år ska bolaget ha nått 10 Mdr i utlåning. En stor del av det målet ska bestå av utlåning till företag, därför är det nu fullt fokus på den fortsatta satsningen på företagsmarknaden. Och som en del av den satsningen har Jonas Karlsson nu rekryterats som Key Account manager.

Jonas, som närmast kommer från en liknande roll på Danske Bank, har en bred och djup kompetens inom factoring och kreditgivning till företag.

- Jag är väldigt glad att vi har lyckats knyta Jonas till vårt team på Avida, säger Adam Tapper, Head of Sales på Avida. Hans kompetens inom factoring och kreditgivning till företag är något som passar väl in i vår fortsatta satsning. Dessutom har en ett stort kontaktnät som förhoppningsvis kommer hjälpa oss ta riktigt stora kliv framåt.

- Det ska bli otroligt spännande och roligt att få vara del av Avidas fortsatta satsning på företagsmarknaden, säger Jonas Karlsson. Avida är en snabbrörlig aktör som är anpassad till den nya föränderliga värld som digitaliseringen medför inom finansiering till företag. Organisationen har ett stort affärsfokus och jag upplever att det är ett team där man också har kul och trivs med varandra. Jag ser verkligen fram emot att få dra mitt strå till stacken i Avidas satsning!

Jonas Karlsson startade på Avida 14 januari 2019.

För mer information, kontakta Michael Grosche, head of Communication and Investor Relations på Avida. E-post: michael.grosche@avida.se. Telefon +46 70 307 29 36.

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Avida står under tillsyn av Finansinspektionen och har tillstånd att bedriva finansiell verksamhet såsom in- och utlåning. Likt alla svenska banker och kreditmarknadsbolag omfattas vi av den statliga insättningsgarantin. Vår affärsidé är att erbjuda företag och konsumenter finansiella tjänster genom enkla och moderna lösningar. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.