Avida tecknar historiskt stort avtal med ledande europeiskt företag

Den ledande Europeiska pappersdistributören och leverantören av förpacknings- och visuella kommunikationslösningar, Antalis, har idag tecknat ett factoringavtal för hela sin nordiska verksamhet med Avida.

- Idag har vi tecknat ett historiskt stort factoringavtal med Antalis tre nordiska företag i Sverige, Norge och Danmark, säger Tord Topsholm, VD på Avida. Antalis blir en av våra största kunder hittills. Återigen har vi bevisat att vi har lyckats med att kombinera vår strategi, vår marknadsplan, lösningar och processer så att vi tack vare det fortsätter Avidas tillväxtresa.

Jessica Sparrfeldt, Head of Business Finance på Avida, betonar att detta nya avtal möjliggjordes av ett team av engagerade, kreativa och erfarna kollegor.

- Vi har ett riktigt Dream Team på plats hos oss Avida. Genom att alla arbetar prestigelöst tillsammans över både funktions- och landsgränser, kan vi lyckas med nästan vad som helst. Jag är väldigt imponerad och stolt över alla mina kollegors engagemang och arbetsinsats för att få ihop den här affären.

Fakta om Antalis
Antalis är den ledande professionella pappersdistributören och leverantören av förpacknings- och visuella kommunikationslösningar i Europa och världen (utanför USA). Antalis är den enda aktören inom sin sektor med en internationell närvaro i 43 länder. De nordiska länderna utgör en region med ökad integration mellan företagen. Omsättningen i de nordiska verksamheten uppgår till cirka 1,8 miljarder kronor.

Fakta om Avida

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Avida står under tillsyn av Finansinspektionen och har tillstånd att bedriva finansiell verksamhet såsom in- och utlåning. Likt alla svenska banker och kreditmarknadsbolag omfattas vi av den statliga insättningsgarantin. Vår affärsidé är att erbjuda företag och konsumenter finansiella tjänster genom enkla och moderna lösningar. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

För mer infomration kontakta: Tord Topsholm, VD på Avida, Telefon: +46 72-402 44 35. E-post: tord.topsholm@avida.se

Citat

Tord Topsholm, VD på Avida