Kommuniké från extra bolagsstämma i Avida Finans AB (publ) den 30 september 2020

Vid extra bolagsstämma i Avida Finans AB (publ) som hölls idag den 30 september 2020 beslutades att styrelsen ska bestå av fem ledamöter och en suppleant.

Stämman beslutade även att utse Dag Sigvart Kaada till styrelsesuppleant för tiden intill slutet av nästkommande årsstämma i bolaget.

Bolagets styrelse består således av ledamöterna Geir Olsen (styrelseordförande), Celina Midelfart, Daniël Knottenbelt, John Howard och Varun Khanna med Dag Sigvart Kaada som styrelsesuppleant.

Avida Holding AB, moderbolag till Avida Finans AB (publ), är ägare till 100 procent av aktierna i Avida Finans AB (publ). Stämman beslutade därmed att stämman var beslutsför trots att kallelse till stämman inte skett i enlighet med aktiebolagslagen och bolagets bolagsordning.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 september kl. 10.00 CEST.

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 har fokuserat på att erbjuda lån till privatpersoner och företag. Vi är för närvarande cirka 115 anställda, med huvudkontor i Stockholm och kontor i Oslo och Helsingfors. Vi har en hög tillväxttakt i vår verksamhet som inte kommer att mattas av framöver och vårt mål är att ha 10 miljarder kronor i total utlåning 2020. På Avida är vi inte som andra i vår bransch. Vi kommer alltid att anstränga oss lite extra för att hjälpa våra kunder att förverkliga sina planer och vi lovar att vi alltid ger våra kunder den uppmärksamhet de förtjänar.