E*TRADE ny distributör för Avivas fonder

Report this content

E*TRADE ny distributör för Avivas fonder Avivas fondbolag skriver avtal med nätmäklaren E*TRADE för distribution av sina fonder. E*TRADE är Sveriges största internetmäklare med en marknadsandel på drygt 38 procent av nätmäklarnas transaktioner på börsen. Kunderna anlitar E*TRADE för handel på Stockholmsbörsen SSE, finska HEX samt på amerikanska NASDAQ och NYSE. Nätmäklarna fortsätter att i allt raskare takt hugga in på storaktörernas marknad. E*TRADE ökade sin omsättning på Stockholmsbörsen under maj-juni i år med 39 procent. - Aviva ligger i det absoluta toppskiktet bland de internationella fondbolagen och fondutbudet likaså. Därför vill vi jobba med dem, förklarar Johan Tidestad, vice vd för E*TRADE. Aviva är Storbritanniens största koncern för finansiella tjänster och den sjunde största i världen. Styrelseordförande är Pehr G Gyllenhammar. Avivas europeiska fondbolag Aviva Funds marknadsför 27 olika fonder och parallellt finns även den nya Sicav-fonden Aviva Alternative Funds för alternativa investeringar. Kapitalförvaltare är Morley Fund Management som är ett helägt dotterbolag inom Aviva och Londons största aktiva förvaltare. Besök gärna vår webbplats www.avivafunds.com Kontaktpersoner: Carina Wihlstorp, ansvarig för fondverksamheten, E*TRADE. Telefon: 08-506 100 77 Växel: 08-506 100 00 E-post: carina.wihlstorp@etrade.com Ulrika Bergman, regionchef Norden, Aviva Funds/ Morley Fund Management. Mobil: +44 (0) 7736 63 04 79. Telefon: +44 (0) 207 809 6565 (London). E-post: ulrika.bergman@morleyfm.com Lena Berg, pr-konsult. Telefon: 08-568 494 90. Mobil: 0733-90 95 25 E-post: lena.berg@tpsglobal.com Avsändare av detta pressmeddelande är Aviva Funds International. Värdet på en investering i Avivas fonder kan såväl minska som öka. Investerare kanske inte får tillbaka det belopp som de ursprungligen investerat. Innehållet i detta dokument får inte tolkas som en rekommendation att köpa eller sälja aktier. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030828BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030828BIT01030/wkr0002.pdf