Peter Forsberg väljer Aviva som kapitalförvaltare

Report this content

Peter Forsberg väljer Aviva som kapitalförvaltare Ishockeyproffset Peter Forsberg, aktuell i hockey-VM, väljer Aviva som kapitalförvaltare. Sundsvallsbaserade CGU Life heter distributören av Avivas finansiella produkter som fått Forsbergs förtroende att förvalta en del av hans kapital. Peter Forsberg spelar för Colorado Avalanche och är en av de mest framgångsrika svenskarna i NHL. - Jag känner mig trygg med att välja Avivas representant hemma i Norrland, säger Peter Forsberg. Deras kapitalförvaltare visar väldigt bra resultat. CGU Life har funnits i Sverige sedan 1993. Huvudkontoret ligger i Sundsvall och kontor finns även i Stockholm och Göteborg. Vd är Thomas Almqvist. Bland de många idrottskunderna i elitklass finns förutom Peter Forsberg även hockeyspelaren Nicklas Lidström och golfspelaren Joakim Haeggman. Aviva är Storbritanniens största koncern för finansiella tjänster. Styrelseordförande är P G Gyllenhammar. Avivas europeiska fondbolag Privilege Portfolio, som formellt byter namn till Aviva Funds den 1 juli, marknadsför 29 olika fonder. Kapitalförvaltare är Morley Fund Management som är ett helägt dotterbolag inom Aviva och Londons största aktiva förvaltare. Besök gärna webbplatserna www.avivafunds.com och www.cgulife.se Kontaktpersoner: Ulrika Bergman, regionchef Norden, Privilege Portfolio/ Morley Fund Management. Telefon: +44 20 7809 6565 (London). Mobil: +44 7736 63 04 79. E-post: ulrika.bergman@morleyfm.com Thomas Almqvist, VD, CGU Life Telefon: 060-16 66 51. Mobil: 070-674 66 81. E-post: thomas.almqvist@cgulife.se Lena Berg, Pr-konsult. Mobil: 0733-90 95 25. Tel: 08-568 49 490. E-post: lena.berg@tpsglobal.com Avsändare av detta pressmeddelande är Aviva Funds International. Värdet på en investering i Avivas fonder kan såväl minska som öka. Investerare kanske inte får tillbaka det belopp som de ursprungligen investerat. Innehållet i detta dokument får inte tolkas som en rekommendation att köpa eller sälja aktier. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030505BIT00970/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030505BIT00970/wkr0002.pdf