Ny kontorschef på ÅWL i Stockholm

Report this content

Lars Werner blir ny kontorschef för ÅWL Arkitekters Stockholmskontor. Kontoret är ÅWL:s huvudkontor med 55 anställda. Lars Werner har tidigare arbetat som uppdragsansvarig arkitekt i företaget.

Stockholmskontorets nya chef har rekryterats internt, vilket är vanligt inom ÅWL Arkitekter.
- Vi är mycket glada att Lars tar sig an rollen som kontorschef. Lars har varit med oss sedan 2007 i olika projektledande positioner och även svarat för interna projekteringsutbildningar. Det känns naturligt att Lars nu får ett större ansvar inom ÅWL Arkitekter, säger Jacob Haas, vd för ÅWL Arkitekter.

Lars Werner har varit arkitekt sedan 1989 och jobbar på ÅWL Arkitekter med bostadsprojekt sedan sex år tillbaka. Nu tar han alltså steget upp till att bli kontorschef.
- Det kommer bli mycket spännande att leda Stockholmskontoret. Det är vårt största kontor och det är också väldigt många intressanta projekt på gång just nu, säger Lars Werner.

För mer information, kontakta:
Malin Pappila, marknadsansvarig, ÅWL Arkitekter, tel. 08-555 786 96, malin.pappila@awlark.se

Om ÅWL Arkitekter
ÅWL Arkitekter är ett arkitektkontor som arbetar integrerat med hus- och landskapsarkitektur. Företaget har omfattande uppdrag inom bostäder, kontor, kommersiella och offentliga lokaler, landskap samt stadsplanering.

ÅWL Arkitekter startades 1983. Idag består företaget av 60 arkitekter och ingenjörer.
Företaget har kontor i Stockholm och Norrköping, men har uppdrag över hela Sverige. Exempel på aktuella projekt är Galoppfältet i Täby och Norrköpings Visualiseringscenter.

Mer information: www.awlark.se

Taggar: