AXA Gold Fruit Müsli återkallas

AXA Gold Fruit Müsli 750 g återkallas från marknaden på grund av allergiframkallande ingrediens.

Lantmännen Cerealia återkallar AXA Gold Fruit Müsli då den kan innehålla hasselnötter, vilket inte deklareras på förpackningen. För personer som är allergiska mot hasselnötter kan det utgöra en hälsofara att konsumera produkten.

Åtgärden gäller enbart förpackningar med bäst före-datum 04.03.2020. Försäljningen av artikeln är stoppad hos alla återförsäljare.

Konsumenter som har köpt berörd produkt och vill reklamera den kan anmäla det på konsumentkontakt.axa@lantmannen.com. Det går också bra att höra av sig till butiken där man köpt produkten.

Bilder finns på https://www.lantmannen.se/press-och-nyheter/bildbanken

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Konsumentkontakt, Lantmännen Cerealia
Tel: 020 84 84 84 (måndag-fredag kl. 9:00-11:30)
E-post: konsumentkontakt.axa@lantmannen.com

Emelie Bontesse de Filippis, kommunikationschef Lantmännen Cerealia

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.com.

Om oss

Lantmännen Cerealia med varumärken som AXA, Kungsörnen, GoGreen, Start, Regal, Amo, Kornkammeret och Gooh har en stark position i norra Europa. Lantmännen Cerealia ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Vi ägs av 35 000 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter 38 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Det, kombinerat med att Lantmännen har verksamhet i hela kedjan från jord till bord, gör att vi kan ta ansvar för alla steg i kedjan. Läs gärna mer på: www.lantmannen.com eller www.lantmannen.se