• Axa/

AXA Simply Great Granola Blueberry, Date & Cardamom återkallas, risk för spår av jordnötter

Report this content

AXA Simply Great Granola, Blueberry, Date & Cardamom 475 g återkallas från marknaden då den kan innehålla spår av jordnötter vilket kan utgöra en risk för jordnötsallergiker.

Lantmännen Cerealia återkallar AXA Simply Great Granola Blueberry, Date & Cardamom. Återkallelsen görs för att produkten kan innehålla spår av jordnötter, vilket inte deklareras på förpackningen. För personer som är allergiska mot jordnötter kan det innebära en hälsofara att konsumera produkten.

Åtgärden gäller enbart förpackningar med bäst före-datum 31.08.2019 och 04.09.2019. Försäljningen av artikeln är stoppad hos alla återförsäljare.

Konsumenter som har köpt berörd produkt och vill reklamera den kan anmäla det på konsumentkontakt.axa@lantmannen.com. Det går också bra att höra av sig till butiken där man köpt produkten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Konsumentkontakt, Lantmännen Cerealia
Tel: 020 84 84 84 (måndag-fredag kl. 9:00-11:30)
E-post: konsumentkontakt.axa@lantmannen.com

Emelie Bontesse de Filippis, Kommunikationschef

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.com.