AXE lanserar AXE Apollo och skickar 22 personer till rymden

Report this content

Buzz Aldrin inviger AXE Apollo Space Academy – portalen till den ultimata upplevelsen.

AXE är på väg dit bara några få tidigare har varit när de nu ger killar och tjejer chansen till den ultimata upplevelsen: En resa till rymden.

För att rekrytera rymdresenärer till en en-gång-i-livet-händelse, invigs idag AXE Apollo Space Academy (A.A.S.A.) av en av de första som gick på månen – Buzz Aldrin. Genom att anmäla sig till A.A.S.A. på AXEApollo.com, är man med och tävlar om 22 biljetter till en rymdresa anordnad av internationella rymdresearrangören Space Expedition Corporation (SXC).

Det finns ingen större hjälte än en astronaut, därför vill AXE nu ge så många som möjligt chansen att få uppleva äventyret som slår allt.

I den största lanseringen i varumärkets 30-åriga historia, erbjuder AXE killar och tjejer från över 60 länder att anmäla sig till tävlingen genom att skapa sin egen astronautprofil på AXEApollo.com – och berätta för världen varför just de ska få åka till rymden. De som får flest röster kvalificerar sig till AXE Local Space Camp där deras mentala och fysiska förmåga kommer att sättas på prov i en mängd krävande tester. Den svenske vinnaren skickas till finalen i Florida där 22 rymdresenärer väljs ut genom intensiva och rymdsimulerande tester.

”Att alla ska få möjlighet att resa till rymden är nästa naturliga steg i människans utveckling” säger Buzz Aldrin. ”Jag är glad att AXE ger unga människor chansen att få uppleva en del av vad jag har fått uppleva i rymden.”

AXE samarbetar med SXC och vd:n Michiel Mol som säkerställt 22 platser på deras rymdplan The Lynx. The Lynx tar vinnarna upp till över 100 kilometers höjd vilket ger alla astronautstatus.

”Lanseringen av AXE Apollo är den största och mest ambitiösa lanseringen i AXE 30-åriga historia” säger Tomas Marcenaro, Global Vice President hos AXE. ”För första gången ger vi människor chansen att vinna det mest storslagna priset på jorden: En resa till rymden.”

Tävlar om rymdresorna gör man genom att anmäla sig på www.axeapollo.com.

För mer information om tävlingen, vänligen kontakta Carl von Wachenfeldt på AXE PR-byrå Kelly and Pling:

Mobil: +46 704 375 682
E-mail: carl.w@kellyandpling.com

För mer information om AXE, vänligen kontakta:

Anders Rinaldo, Nordic Brand Manager AXE
Mobil: +46 709 737 253