Johan Benzler ny VD för Jens S

Johan Benzler har utsetts till ny VD för Jens S Transmissioner med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Johan Benzler har många års erfarenhet från Jens S och kommer närmast från tjänsten som försäljningschef i bolaget. Han ersätter Erik Carlsson som nu går i pension efter 25 år som VD och totalt 36 framgångsrika år i bolaget.

Jens S är återförsäljare av transmissionslösningar från många världsledande tillverkare och har i Norrköping även en egen verkstad för tillverkning och anpassning av kundunika lösningar. Jens S har idag drygt 100 anställda och en omsättning på 350 miljoner kronor. Jens S ingår i Axel Johnson Internationals affärsgrupp AxIndustries.

”Jens S har byggt sin ledande position genom nära kundsamarbeten, god service, kunniga medarbetare och många spännande uppdrag för kunder i hela Norden. Johan Benzler bidrar med ett brett kundperspektiv och jag ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med honom i den fortsatta utvecklingen av Jens S,” säger Ola Sjölin, VD för AxIndustries och Styrelseordförande i Jens S.

Johan Benzler tillträdde som VD för Jens S den 1 januari, 2017.

För ytterligare information, kontakta:
Ola Sjölin, VD AxIndustries, +46 (0)70 6672468, ola.sjolin@axindustries.se
Johan Benzler, VD Jens S, +46 (0)70 5811010, johan.benzler@jens-s.se