Sverull ElektroDynamo och ME Maskin- och Industriservice går ihop och stärker sitt erbjudande till industrin

Sverull ElektroDynamo och ME Maskin- och Industriservice, båda bolag inom Axel Johnson Internationals affärsområde AxIndustries, fusioneras för att bättre kunna möta kundernas behov av komplett industriservice

Det sammanslagna bolaget, som kommer att verka under det gemensamma namnet Sverull ElektroDynamo, erbjuder tjänster och produkter som tryggar en effektiv och driftsäker produktion för kunder inom tillverknings- och processindustrin. Bolaget blir en ledande helhetsleverantör av industriservice och komponenter inom mekanik, elektromekanik, lager, transmissioner, tätningar och pumpar. Tillsammans erbjuder man hela kedjan från analys, projektering och produktleverans till montage, underhåll och reparationer.

”Vi ser en ökande efterfrågan på helhetslösningar för att säkra våra industrikunders produktion. Genom att kombinera de båda bolagens unika kompetens och erfarenhet har vi förutsättningar att bli en än viktigare partner inom industriservice.
Sverull ElektroDynamo har i mer än 75 år effektivt servat marknaden med industrikomponenter. ME Maskin- och Industriservice är en tjänsteleverantör med spetskompetens inom felsökning, underhåll, renovering och uppgradering av industriutrustning på plats hos kund eller i egna verkstäder.
De två bolagen kompletterar varandra mycket väl”, säger Ola Sjölin, VD för AxIndustries.

Göran Hegestig blir VD även för nya Sverull ElektroDynamo. Sammanslagningen genomförs under januari, 2017.

För mer information, kontakta:
Ola Sjölin, VD, AxIndustries, + 46 (0)70 6672468, ola.sjolin@axindustries.se
Göran Hegestig, VD, Sverull ElektroDynamo, +46 (0)77 0221410, goran.hegestig@sverulled.se

Åsa Holmgren
Head of Communication, Sustainability and HR
+46 8 453 77 12
asa.holmgren@axinter.se
Axel Johnson International är en privatägd industrigrupp som erbjuder långsiktiga tillväxtmöjligheter för teknikföretag med ambitioner. De mer än 90 företag som ingår i Axel Johnson International är alla ledande inom sina respektive marknadssegment och de adderar värde genom att hjälpa industriföretag att förbättra effektiviteten, tillförlitligheten, kvaliteten och säkerheten i sina verksamheter. Tjänsterna omfattar effektiv teknikdistribution, underhålls- och supporttjänster samt kundanpassade tekniklösningar. Axel Johnson Internationals huvudkontor ligger i Stockholm. Koncernen har 2 640 anställda, en omsättning på 700 miljoner Euro och verksamhet i mer än 25 länder. www.axinter.se

Taggar: