Vi välkomnar årets traineer!

Axel Johnson International erbjuder ännu en grupp nyexaminerade akademiker en unik start i arbetslivet. Fem nya traineer kommer under det närmaste året att varva praktiskt arbete i koncernens bolag med strategiska projekt och utbildningar. Varje trainee tilldelas en erfaren mentor och får också i uppdrag att lära sig verksamheten från grunden samt bygga nätverk för framtiden.

- Liksom tidigare år så utgörs gruppen av några mycket drivna, unga akademiker med olika bakgrunder, utbildningar och erfarenheter – alla med ett starkt engagemang för entreprenörskap och höga ambitioner. Våra traineer bidrar med nya perspektiv och för våra bolag gör de stor nytta genom sina analyser och nya infallsvinklar. Inte minst fungerar de också som bryggor för lärande och kompetensutbyte mellan våra olika verksamheter, säger Åsa Holmgren, ansvarig för Kommunikation, Hållbarhet och HR inom Axel Johnson International.

Axel Johnson Internationals traineeprogram är tänkt som ett första steg i en långsiktig karriär i koncernen. För många innebär det möjligheter att jobba utomlands vid någon av Axel Johnson Internationals över 90 bolag i världen. Programmet inleddes 2010 och tidigare traineer återfinns idag som chefer inom inköp, logistik, marknadsföring eller försäljning i olika delar av Axel Johnson International.

Åsa Holmgren
Head of Communication, Sustainability and HR
+46 8 453 77 12
asa.holmgren@axinter.se