Miljoner skandinaver får sällskap av Nutrilett på semestern

Report this content

De som inte gillar flygplansmaten har nu fått ett nyttigare alternativ än godis att äta på resan. Nu har nämligen Nutrilett börjat säljas till resenärer som flyger med flera flygbolag varav bland andra Norwegian, Novair och Jet Time.

Starten för det nya samarbetet började i maj efter en överenskommelse med Inflight Service vilket är det bolag som hanterar och levererar "onboard" produkter till flera olika flygbolag (charter och reguljärt) samt till färjor, hamnar och flygplatser.

- För Nutrilett kommer det i första hand att handla om de av Inflights kunder som vill kunna erbjuda ett hälsosammare alternativ till sina passagerare, på väg till eller från sina destinationer, berättar Anders Nyström, kundansvarig på hälsoföretaget Axellus och den person som fick avtalet att landa.

Det nya mellanmålet på flyget kan förhoppningsvis få fler att välja hälsosammare alternativ till mer traditionella snacks och sötsaker. Detta genom Inflights kunder som bland annat är flygbolaget Norwegian med totalt över 20 miljoner passagerare per år samt Novair, Malmö Aviation, Primera Air och Jet Time som under 2013 tillsammans redovisade närmade 2,5 miljoner utrikespassagerare från de nordiska länderna.

- Många känner redan till Nutrilett som ett varumärke för den som vill minska i vikt. Nu hoppas vi, i och med en ny försäljningskanal, att flera får upp ögonen för Nutrilett som ett hälsosamt och proteinrikt mellanmål som håller dig mätt på ett kalorikontrollerat sätt. Ett tips är att ta med sig en Nutrilett i strandväskan eller i golfbagen, säger Emma Fredman, produktchef för Nutrilett, Axellus AB.

För mer information kontakta gärna

Anders Nyström, försäljningschef, Axellus AB, telefon 08 – 586 150 44, anders.nystrom@axellus.se
Emma Fredman, produktchef Nutrilett, Axellus Sverige, telefon 08- - 586 150 31, emma.fredman@axellus.se
Annika Hjerpe, kommunikationsdirektör, Axellus Sverige, telefon 08- 586 150 14, annika.hjerpe@axellus.se

____________________________________________________________________________________

Axellus startade 2007 i Sverige och är en del av den norska Orkla-koncernen vars hälsoprofil startade redan 1854. Axellus är i dag den ledande nordiska leverantören av kosttillskott och representerar varumärken som Nutrilett, Litomove, Pikasol, Maxim och Gerimax. Vår devis är ”Healthy living made easier”.

Taggar: