Axentia tecknar ramavtal med Region Stockholm/AB Storstockholms Lokaltrafik (SL)

Report this content

Axentia Technologies AB, en del av Axentia Group AB (publ), har tecknat ett ramavtal med Region Stockholm avseende fortsatt samarbete för digital trafikinformation med realtidsdisplayer och text-till-tal med låg strömförsörjning.

Vid ramavtalets ingående överförs avtalet från Region Stockholms Trafiknämnd till AB Storstockholms Lokaltrafik (SL).

Ramavtalet gäller i 5 år med möjlighet till förlängning av avtalsperioden med 3 år upp till totalt 8 år.

Axentia och SL har en lång historia av samarbete sedan de första iBus-displayerna med realtidsinformation introducerades i Stockholm 2010. Det nya ramavtalet omfattar leveranser av strömsnåla displayer baserade på e-pappersteknik.

– Vi är glada över att fortsätta samarbetet med SL och få möjlighet att introducera nästa generations informationsskärmar med realtid för att ytterligare öka attraktiviteten för kollektivtrafiken i Stockholm, säger Dick Ollas, Managing Director på Axentia.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Dick Ollas, Managing Director, do@axentia.se
Alma Carlander, CFO, ac@axentia.se
Telefon: +46 (0)13 32 85 30

Om Axentia
Axentia är ett svenskt företag och en global leverantör av realtidsdisplayer och lösningar för kollektivtrafik med låg strömförbrukning. Vi skapar möjligheter för både samhälle och människor att utvecklas – med kostnadseffektiva, hållbara produkter och systemlösningar. För mer information, besök www.axentia.se.