PJ Anders Linder ny programledare

Chefredaktören och vd för Axess Publishing leder den nya talkshowen Studio Axess på Axess TV och Axess Play

Vart tog idéerna vägen? är rubriken på det första avsnittet som visas på Axess TV och Axess Play från och med söndag klockan 22.00. Linders första gäster är Folkbladets chefredaktör Widar Andersson och Peter Santesson, chef för opinionsanalys på undersökningsföretaget Demoskop: Partipolitiken är idéfattig nu, men vad döljer det sig för frågeställningar i folkopinionen? Vilka frågor kan blossa upp under valåret? Vilka idéer borde valrörelsen handla om?

Studio Axess återkommer med ett nytt program varje vecka fram till sommaren.

För ytterligare information: Karl Olov Larsson, mobil 070 2055708

Axess TV – Sveriges kulturkanal Axess TV sänder program kring samhälle, kultur och vetenskap. Axess TV distribueras via det digitala marknätet (kanal 25), Boxer (kanal 25), Com Hems digitala utbud (kanal 42) samt Telia samt via webben www.axess.se. Axess TV ägs av Nordstjernan Kultur och Media och stödes av Axel och Margret Ax:son Johnsons stiftelse. Se hela tablån och läs mer på www.axess.se