Estrella blev Årets leverantör

Report this content

Chipstillverkaren Estrella är Årets leverantör och det i konkurrens med övriga två finalister, Spendrup och Skånemejerier. Priset delades av Axfood Närlivs under den stora galakvällen i Annexet, Globen, i samband med Servicehandelsdagarna i Stockholm i helgen.

-  Vi är överväldigade, glada och stolta. Det här priset visar att vi gjort något bra och är ännu ett bevis för att den nysatsning vi gjorde för två år gett resultat, säger Åsa Ottersten i säljgänget på Estrella

Så här lyder juryns motivering:

”En extremt engagerad leverantör som på bästa sätt hjälper oss att driva försäljning inom servicehandeln. Detta genom att ha en egen engagerad säljkår och en ansvarig KAM som är både kunnig, driven och som alltid prioriterar oss och våra affärer. De senaste årens fantastiska lanseringar har drivit mervärde och innovation i en redan väletablerad kategori. Lanseringar som blivit älskade av oss alla och som vi gärna har med oss i soffan till helgen”.

Estrella är ett företag  med tillverkning av tilltugg som potatischips, ostbågar, jordnötter, jordnötsringar och olika dippsåser. Företaget Estrella AB är idag en del av Estrella Maarud Holding AS som sedan 2014 ägs av Intersnack.  Den svenska fabriken är belägen i Angered i Göteborg.

Servicehandelsdagarna hade i år flyttat från Göteborg till Stockholm och Älvsjömässan i syfte att locka ännu fler kunder och dessutom gjorts om till en renodlad mässdag, med fokus på försäljning, och en dag för årsmöten. Totalt samlade dagarna 1 200 besökare - kunder, gäster och leverantörer, varav 110 var utställare från olika delar av Sverige.

-  Många utställare hade lagt stora resurser på utformningen av sina montrar, trots att mässan i år bara pågick under en dag. Det säger en hel del om vilken status eventet har i branschen och hos våra leverantörer, säger Oscar Sohlberg, Affärsområdeschef på Dagab Inköp & Logistik med ansvar för Axfood Närlivs.

För ytterligare information kontakta

Axfoods presstjänst, telefon 0702-89 89 83, Oscar Sohlberg, telefon 072-450 1937

Axfood Närlivs ingår i det nya affärsområdet Externa Affärer som är en del av Dagab Inköp & Logistik AB. Externa affärer är den ledande kategori- och logistikpartnern till kedjedrivna trafikbutiker och drivmedelsbolag, servicehandeln och stora matkasseföretag. Axfood Närlivs levererar också varor och tjänster till kiosker, mindre livsbutiker samt tobaks- och spelbutiker och driver de egna butikskoncepten Handlar'n och Direkten.