Servicehandelsdagarna flyttar till Stockholm

Report this content

Det blir en fortsättning på Axfood Närlivs populära Servicehandelsdagar. Men 2019 byter man stad och delar upp dagarna.

Servicehandelsdagarna är branschens största och viktigaste mötesplats och brukar årligen samla närmare 1 500 deltagare – fria handlare, kedjeanslutna butiker och leverantörer från hela landet. Datumet inför nästa år är nu satt till 7-8 april 2019.

En nyhet är att Axfood Närlivs Servicehandelsdagar nästa år flyttar från Göteborg till Stockholm och Stockholmsmässan i Älvsjö. Istället för de sedvanliga två mässdagarna koncentreras innehållet till en fullspäckad mässdag, med fokus på inspiration, kunskap och bra affärer. Under dag två ges istället kundkoncepten mer fokus och här samlas också alla årsmöten till en och samma dag.

Självklart kommer mässdagen att traditionsenligt att efterföljas av festligheter i form av mingel, prisutdelningar, god mat och underhållning. Kvällens evenemang kommer att ta plats på Annexet där deltagarna erbjuds boende på anslutande hotell.

- Vi har haft fem fantastiska år i Göteborg, men nu är det dags att testa något nytt där vi kan möta fler kunder från olika delar av Sverige och fortsätta erbjuda en hög kvalité på branschens största och viktigaste mötesplats, säger Oscar Sohlberg, Affärsområdeschef på Dagab Inköp & Logistik AB med ansvar för Axfood Närlivs.

Axfoods presstjänst, telefon 070-289 89 83

Axfood Närlivs ingår i det nya affärsområdet Externa Affärer som är en del av Dagab Inköp & Logistik AB. Externa affärer är den ledande kategori- och logistikpartnern till kedjedrivna trafikbutiker och drivmedelsbolag, servicehandeln och stora matkasseföretag. Axfood Närlivs levererar också varor och tjänster till kiosker, mindre livsbutiker samt tobaks- och spelbutiker och driver de egna butikskoncepten Handlar'n och Direkten.