Axfood återkallar Garant tropisk juice 1 liter pga risk för plastbitar

Report this content

Axfood återkallar av säkerhetsskäl Garant tropisk juice utan fruktkött, 1 liter, efter att leverantören vid en kontroll har hittat plastbitar i vissa förpackningar.

Efter att leverantören vid en kontroll upptäckt plastbitar i vissa förpackningar på produktionsanläggningen väljer Axfood av säkerhetsskäl att återkalla Garant tropisk juice utan fruktkött, 1 liter, med bäst före-datum 19.04.2024, då det finns en risk att vissa av förpackningarna som redan hunnit gå ut i butik kan innehålla mörka plastbitar.

Produkten har funnits till försäljning i flertalet av Axfoods butikskedjor, men är nu spärrade för försäljning och går inte att köpa. Inga kundreaktioner har rapporterats.

Alla konsumenter som köpt den aktuella produkten uppmanas att i första hand återlämna den till butiken där den är köpt för ersättning.

Axfood beklagar det inträffade och utreder tillsammans med leverantören hur detta kunnat ske för att säkerställa att det inte inträffar igen.

Vid frågor, kontakta Axfood Konsumentkontakt via kontaktformulär på www.axfood.se/kontakt/konsumentkontakt/ eller på telefon 0771-87 67 70 (öppet klockan 09.00-12.00 helgfria vardagar).

För ytterligare information, kontakta:
Axfoods pressjour, 0702-89 89 83, press@axfood.se

Axfood ska vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo, Handlar ́n och Matöppet. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem, Eurocash, City Gross och Mathem. Tillsammans har koncernen mer än 13 000 medarbetare och en omsättning om över 80 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.