Axfood huvudpartner till Rädda Barnen

Axfood utvecklar sitt samarbete med Rädda Barnen och är från våren 2010 en av organisationens huvudpartners. Bidrag sker främst till utbildning för barn i konfliktdrabbade länder.

- Att vi nu blivit huvudpartner till Rädda Barnen visar på vårt långsiktiga engagemang. Vi stödjer Rädda Barnens viktiga arbete för att öka barns rätt till en trygg utbildning genom utbildningskampanjen Rewrite the Future i Elfenbenskusten, säger Camilla Weiner, kommunikationsdirektör Axfood. Aktiviteter sker under året i alla Axfoods butikskedjor. - Vi är jätteglada och stolta över att samarbetet med Axfood utvecklas ytterligare och att de nu blivit en av våra huvudpartners. Det medför att vi kan bidra till att ännu fler barn får tillgång till en bra och trygg skola i Elfenbenskusten vilket är jättepositivt, då behovet är fortsatt stort, säger Elisabeth Dahlin, generalsekreterare Rädda Barnen. Rädda Barnens övriga huvudpartners är Accenture, Santa Maria, SAS, If, Swedbank Robur, Swedbank, IKEA och Svenska Postkodlotteriet. För ytterligare information, kontakta: Ingmar Kroon, presschef Axfood AB, tel 0702 89 89 83 Camilla Weiner, kommunikationsdirektör Axfood AB, 073 404 70 62

Taggar: