Axfood Närlivs AB förnyar samarbetet med EMAB AB i ett 3-årsavtal

Ett nytt 3-årsavtal har träffats mellan Axfood Närlivs AB och EMAB AB som omfattar leveranser av kiosk-, dagligvaror och bilistiskt sortiment (bilvårdsprodukter mm) till EMAB:s medlemmar. Avtalet omfattar också ett konceptsamarbete inom Fast-food och ett nytt färskvaruflöde. Affären beräknas vara värd 300 miljoner kronor i omsättning per år.

EMAB AB är en organisation för fristående trafikbutiker som omfattar inköpssamverkan, marknadsföring/kampanjer samt affärsutveckling. EMAB ägs av sina drygt 400 medlemmar, som är fria handlare, från bl.a. Shell, ”Statoil 1 2 3”, Hydro, Bilisten och Preem. - EMAB är med sina drygt 400 medlemmar en stark och framgångsrik organisation inom den svenska servicehandeln och vi är mycket glada att man valt oss som sin samarbetspartner, säger Ragnar Landin, affärsområdeschef Partihandel, Axfood Närlivs. - Vi har valt att fortsätta vårt samarbete med Axfood Närlivs, den bästa partnern för oss både som effektiv grossist och som kompetent detaljist för att hjälpa oss att utveckla våra butiker, säger Lennart Nilsson VD för EMAB AB. För ytterligare information, kontakta Ragnar Landin, Affärsområdeschef Partihandel, Axfood Närlivs AB, telefon 0706-58 56 75 Ingmar Kroon, Presschef, Axfood AB, 0702-55 22 72 Lennart Nilsson, VD, EMAB AB, telefon 0705-232198, www.emab.org