Axfood publicerar års- och hållbarhetsredovisningen för 2018

Axfood publicerar idag års- och hållbarhetsredovisning 2018 på axfood.se. Den tryckta versionen av års- och hållbarhetsredovisningen kommer inom kort att distribueras till de aktieägare som meddelat att de önskar få den hemskickad.

Från och med vecka 11 kan års- och hållbarhetsredovisningen för 2018 beställas på axfood.se.

För ytterligare information, kontakta:
Cecilia Ketels, Head of Investor Relations, Axfood AB, tel +46 72 23 606 43

Informationen är sådan som Axfood ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 28 februari 2019, klockan 11:00.

Axfood ska vara ledande inom bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo, Handlar ́n och Direkten. Grossistförsäljning sker genom Axfood Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Mat.se, Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen drygt 10 000 medarbetare och en omsättning om knappt 50 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på axfood.se