Axfood Snabbgross flyttar till ny butik i Uppsala

Den 6 april öppnar Axfood Snabbgross i nya lokaler i Uppsala.

En större, modernare och kundvänligare butik med ett bredare sortiment - och med stort fokus på miljö.

Den nya butiken är 500 kvadratmeter större än den tidigare och har cirka 1 000 fler artiklar i sortimentet. En modern cash & carry-butik som riktar sig speciellt till restaurang, café, fast food och företagsbranschen i regionen.

– Uppsala är en stad i en region med stor tillväxt där det händer mycket spännande på restaurangsidan. Vi vill genom ett brett utbud, personlig service och hög tillgänglighet erbjuda en ny supermodern butik som betyder att restauranger, caféer och snabbmatställen i stan kan utveckla sina egna verksamheter på bästa möjliga sätt, säger butikschefen Selda Cicek.

Den nya butiken ligger i stadsdelen Boländerna, vid vattentornet, och i upprustade lokaler som tidigare tillhört Ö&B. Butiken är helt ombyggd och modernt upprustad med höga krav på hållbarhet och med en tydlig miljöprofil.

– Vi driver kyl och frys genom miljövänlig kylteknik med CO2, vi återvinner all värme från kylteknikrummet och vi använder enbart ledbelysning i butiken, säger Irene Waldemarson, vd för Axfood Snabbgross.

Den nya och effektiva tekniken beräknas minska energianvändningen med 25 procent jämfört med den tidigare butiken. På sikt finns också planer på att sätta upp solpaneler på taket för att ytterligare öka andelen förnyelsebar energi.

Fakta:

Adress: Nymansgatan 8. Invigning: 6 april kl. 07.00 – 20.00. Säljyta: 1 850 kvadratmeter. Butikschef: Selda Cicek. Antal anställda: 15. Öppettider: Måndag-fredag 07.00-18.00, lördag 08.00-14.00, söndag 10.00-14.00

För ytterligare information kontakta:

Claes Salomonsson, presschef Axfood AB, 0702-89 89 83

Irene Waldemarson, vd Axfood Snabbgross, 08-553 993 38

Henrik Ströberg, marknads- & affärsutvecklingschef, 08-553 994 49

På Axfood arbetar vi med passion för mat och människor. Vår styrka är att utveckla och driva framgångsrika matkoncept på den svenska marknaden med ansvar för miljö och hållbar utveckling. Kedjorna Willys och Hemköp ingår liksom Tempo, Handlar´n och Direkten som är handlarägda och organiseras av Axfood Närlivs. Grossistförsäljning sker genom kedjan Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på axfood.se.

Taggar: