Axfoods chefsjurist Sandra Brånstad tar plats i koncernledningen

Sandra Brånstad har utsetts till ny medlem i Axfoods koncernledning. Sedan 2018 är Sandra Axfoodkoncernens chefsjurist, och hon har i sin tidigare roll som advokat arbetat med Axfood sedan 2007.

– Sandra har under flera år varit en värdefull tillgång för Axfoodkoncernen och har haft en viktig roll i de stora investeringar och satsningar vi gjort, inte minst inom logistik och förvärv. Hon kommer med sitt affärsdriv samt sin omfattande kunskap och erfarenhet att bli ett värdefullt tillskott till koncernledningen, säger Klas Balkow, vd och koncernchef för Axfood.

Sandra har en lång och gedigen erfarenhet på det affärsjuridiska området. Innan hon tillträdde rollen som chefsjurist på Axfood var hon under många år verksam som advokat, senast som delägare på Ramberg Advokater.

Sandra tillträder som medlem i Axfoods koncernledning från den 1 februari 2022.

För ytterligare information, kontakta:
Magnus Törnblom, presschef Axfood, 070-266 27 12, magnus.tornblom@axfood.se

Axfood ska vara ledande inom bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar ́n. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Mat.se, Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem, Eurocash och City Gross. Tillsammans har koncernen drygt 12 000 medarbetare och en omsättning om mer än 54 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.