Inbjudan till Axfoods kapitalmarknadsdag

Axfood bjuder in analytiker, investerare och media till en kapitalmarknadsdag den 28 november 2017.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att presentera en uppdatering av Axfoods strategi och vägen framåt samt fördjupningar inom framtidens logistik, Willys, Hemköp och hållbarhetsarbetet.

Förutom Axfoods koncernchef och vd kommer bland annat cheferna för Willys, Hemköp och Dagab att tala. Presentationerna genomförs på engelska.

Plats: Urban Deli, Takpark (9 vån), Sveavägen 44, Stockholm

Dag and tid: 28 november 2017
12:45-13:00 Registrering
13:00-17:00 Presentationer
17:00-19:00 Mat och mingel med koncernledningen

För att delta på kapitalmarknadsdagen vänligen anmäl dig via denna länk senast 15 november.

Varmt välkomna!

För ytterligare information kontakta:
Cecilia Ketels, Head of Investor Relations, +46 72 23 606 43

Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 26 oktober 2017, klockan 13:00 (CET).

På Axfood arbetar vi med passion för mat och människor. Mat som är bra och hållbar. Kedjorna Willys och Hemköp ingår, liksom Tempo, Handlar ́n och Direkten som är handlarägda och organiseras av Axfood Närlivs. Grossistförsäljning sker genom kedjan Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är också ägare till mat.se, Middagsfrid samt delägare i Urban Deli och Eurocash. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på axfood.se