Inbjudan till presentation av Axfoods första kvartal 2020

Axfood bjuder in investerare, analytiker och press till en presentation av delårsrapporten för det första kvartalet 2020 kl 9:30 den 22 april. Rapporten kommer publiceras kl 7:00 samma dag.

Axfoods vd och koncernchef Klas Balkow presenterar rapporten tillsammans med ekonomi- och finansdirektör Anders Lexmon. Presentationen sker på engelska.

Tid: Onsdagen den 22 april kl 9:30

För deltagande per telefon, ring:
Sverige: +46 850 558 354
Storbritannien: +44 333 300 9267

USA: +1 833 823 0586

Presentationen kan också följas live via webcast på axfood.se. Efter presentationen kommer en inspelad version finnas tillgänglig.

Välkommen!

För ytterligare information, kontakta:
Alexander Bergendorf, Head of Investor Relations, Axfood AB, tel +46 730 49 18 44
Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 8 april 2020, klockan 11:00.

Axfood ska vara ledande inom bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar ́n. Grossistförsäljning sker genom Axfood Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Mat.se, Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen drygt 10 000 medarbetare och en omsättning om mer än 50 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.