Inbjudan till presentation av Axfoods tredje kvartal 2021

Axfood bjuder in investerare, analytiker och press till en presentation av delårsrapporten för det tredje kvartalet 2021 kl 9:30 den 21 oktober. Rapporten kommer publiceras kl 7:00 samma dag.

Axfoods vd och koncernchef Klas Balkow presenterar rapporten tillsammans med ekonomi- och finansdirektör Anders Lexmon. Presentationen sker på engelska.

Tid: Torsdagen den 21 oktober kl 9:30

För deltagande per telefon, ring:
Sverige: +46 8 505 583 66
Storbritannien: +44 333 300 9271
USA: +1 646 722 4904

Presentationen kan också följas live via webcast på axfood.se. Efter presentationen kommer en inspelad version finnas tillgänglig.

Välkommen!

För ytterligare information, kontakta:
Alexander Bergendorf, Head of Investor Relations, Axfood AB, tel +46 730 49 18 44

Axfood ska vara ledande inom bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar ́n. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Mat.se, Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem, Eurocash och City Gross. Tillsammans har koncernen drygt 11 000 medarbetare och en omsättning om mer än 53 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.