Pressinbjudan: Invigning av Dagabs nya automationsanläggning i Jönköping

Torsdagen den 13 december klockan 13.00-14.30 invigs Dagabs nya automatiserade färskvarulager i Torsvik, Jönköping.

Det blir Axfoods vd- och koncernchef Klas Balkow som klipper bandet och närvarar vid invigningen gör även Dagabs vd Nicholas Pettersson samt Franz Mathi, COO för Knapp AG, leverantör av automationslösningen.

Pressträffen börjar med en allmän genomgång av satsningen, därefter visas den automatiserade delen av lagret och i anslutning till det blir det också tid för enskilda intervjuer.

Den nybyggda anläggningen är på totalt 10 775 kvadratmeter, varav automationsdelen står för cirka 3 000 kvadratmeter. I full drift kommer anläggningen, som är ett rikslager, att leverera cirka 28 000 kollin om dagen och försörja samtliga Willys, Hemköp, Tempo och Axfood Snabbgross butiker med färskvaror.

Adress: Barnarpsvägen 100, Torsvik, Jönköping.

Transport från Stockholm kan ordnas.

Välkomna!

Anmälan till press@axfood.se

För frågor och ytterligare information kontakta Axfoods presschef Claes Salomonsson. Telefon 0708-102402. E-post: claes.salomonsson@axfood.se

På Axfood arbetar vi med passion för mat och människor. Mat som är bra och hållbar. Kedjorna Willys och Hemköp ingår, liksom Tempo, Handlar ́n och Direkten som är handlarägda. Grossistförsäljning sker genom kedjan Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är också ägare till Mat.se, Middagsfrid samt delägare i Urban Deli, Eurocash och Apohem. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se