Reitan Servicehandel förnyar leveransavtal med Axfood Närlivs

Ett nytt 3-årsavtal har träffats mellan Axfood Närlivs AB och Reitan Servicehandel AB som driver kedjorna Pressbyrån, 7-Eleven och Easy 24 i Sverige. Affären är värd cirka 500 miljoner kronor per år och 1,5 miljarder under avtalsperioden. Avtalet omfattar leveranser av kiosk- och dagligvaror till samtliga Reitan Servicehandels butiker i Sverige, avtalet omfattar även de 112

7-Eleven butiker som skall etableras inom Svenska Shells bensinstationsnät under 2008.

Axfood Närlivs har levererat till Pressbyrån och 7-Eleven sedan 2004. Butikerna i Shells bensinstationer, som nu blir 7-Elevenbutiker, har också fått sina leveranser från Axfood Närlivs.

- Vi är glada att Reitan Servicehandel valt oss som sin leverantör av kiosk- och dagligvaror och att man uppskattar det samarbete vi har idag, säger Ragnar Landin, affärsområdeschef Partihandel, Axfood Närlivs. Reitan Servicehandel är marknadsledande inom sin nisch och är en mycket professionell kund till oss. Vi ser det nya avtalet som en bekräftelse på den goda leveranskvalitet vi erbjuder våra kunder.