Salmonellasmittad kryddblandning återkallas

Axfood återkallar ett parti provencalsk kryddblandning av varumärket Spice Field eftersom rutinanalys påvisat salmonella. Inga sjukdomsfall har rapporterats.

Partiet har bäst före-datum/ lotnummer 30-08-2014 1072912.

Kunder som köpt kryddblandningen uppmanas att inte använda kryddan och kan lämna tillbaka den till butiken. Kryddblandningen som kan vara salmonellasmittad har sålts i flera av Axfoods butiker, bla. Willys, Hemköp och Tempo.

För ytterligare information, kontakta:
Ingmar Kroon, presschef Axfood AB, tel 0702-89 89 83

Axfood AB bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandeln i Sverige. Detaljhandeln drivs genom de egenägda kedjorna Willys, Hemköp och PrisXtra. Antalet butiker uppgår till 230. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal, bland annat inom Hemköpskedjan och Willys men också under varumärken som Handlar’n och Tempo. Totalt samverkar Axfood med cirka 840 handlarägda butiker. Partihandeln drivs genom Dagab och Axfood Närlivs. Axfood är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista. Huvudägare är Axel Johnson AB med cirka 46 procent av aktierna.