QBRANCH FÖRST I SVERIGE MED UNIKT PARTNERSKAP TILLSAMMANS MED MICROSOFT

Qbranch blir nu det första Sourcingbolaget i Sverige som tar en ledande position som Microsoft Cloud OS Launch Partner.

Det nya partnerskapet innebär att Qbranch är Microsoft Preferred Partner i och med samarbetet kring Windows Azure Circle som Microsoft lanserade i maj. Qbranch blir även bland de första i Norden att kunna erbjuda en hybridlösning baserat på Windows Azure och Microsofts Storsimpletjänst samt ett av de första IT-bolagen som kan leverera så kallad ”triple play”; Office 365, Intune och Azure, mot större företag i molnet.

I samband med den nya inriktningen tar Stephan Andersson över posten som VD efter Ulf Engerby. Ulf Engerby grundade Qbranch tillsammans med Rune Mossberg för exakt 20 år sedan. Stephan Andersson var tidigare VD för leveransbolaget Qbranch Services och har varit med och utvecklat Qbranch sedan 2001.

– Vi tar en unik position som rådgivare, integratör och leverantör bland Microsofts partners i Norden, säger Stephan Andersson. En central del i vår strategi är att vi erbjuder en Trusted Advisor som hjälper kunderna att fatta rätt beslut om hur deras IT ska sättas upp i en värld av möjliga tjänster mellan mark och moln. Våra konsulter har kompetens att kunna implementera rätt hybridmolns-lösning och vi tar också ansvar för drift och förvaltning av hela lösningen från vår 24/7 driftsorganisation.

Historien om Qbranch är en idag 20 årig historia om förändring och transformation och nu påbörjas Qbranchs tredje transformation.

– Vi ska agera som den lokala lanthandeln med närhet och hög service till våra kunder men med storköpens utbud, priser och leveranskapacitet i ryggen. I vår strategi ligger också att etablera oss med nya kontor i Norden. Jag ser verkligen fram emot att komma igång, säger Stephan Andersson, ny VD.

Stephan Andersson, VD Qbranch AB.
Telefon: 073 – 231 24 32
E-post: stephan.andersson@qbranch.se

Anders Harling, Marknads och Kommunikationschef Qbranch AB.
Telefon: 073 – 231 22 26
E-post: anders.harling@qbranch.se

Qbranch är ett sourcingföretag med därtill hörande tjänster. Vårt uppdrag är att få kundernas IT att fungera dygnet runt, året om. Qbranch har idag ca 450 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö. Qbranchs egna datacenters är laddade med Bra Miljövalsmärkt El i samarbete med GodEl och Svenska Naturskyddsföreningen.