SalusAnsvar AB väljer att outsourca IT-driften och supporten till Qbranch AB

SalusAnsvar AB väljer att outsourca IT-driften och supporten till Qbranch AB Qbranch AB och SalusAnsvar AB har tecknat ett avtal avseende sourcing. Detta innebär att Qbranch tar ansvar för drift, helpdesk, support på plats och underhåll av SalusAnsvars server-miljö. Avtalet är skrivet på tre år och startar den 1 juli 2002 och innefattar även löpande konsulttjänster. Avtalet omfattar helpdesksupport för 150 användare, drift och övervakning av NT och Windows 2000 servrar med en terminal serverlösning baserad på Citrix i Qbranch datahall, support på plats, inköpsadministration av hårdvara och mjukvara samt övervakning av WAN- länkar. - Qbranch har presenterat ett genomtänkt koncept och en bra prisbild i kombination med en hög teknisk kompetens. Qbranch har så här långt gjort ett mycket professionellt arbete. Vi tilltalas av proaktiviteten och ser fram emot att arbeta tillsammans med dem, säger Tommie Skogström, IT- chef på SalusAnsvar. - Vi är mycket glada över att vi fick detta stora förtroende från SalusAnsvar. Vi ser det som en bekräftelse på att vårt sourcingerbjudande är konkurrenskraftigt och passar för affärskritiska IT-miljöer. Qbranch satsning på sourcing fokuserar på att erbjuda våra kunder ett helhetsåtagande av hela IT-miljön. Vi har en djup kompetens inom området och en förmåga att administrera detta på ett kostnadseffktivt sätt för kunden, säger Stephan Andersson, affärsområdeschef för Sourcing på Qbranch. Med helhetslösningar för drift, support, underhåll och utveckling av IT- miljöer erbjuder Qbranch kostnadseffektiva tjänster från affärsområdet Sourcing. Fokus ligger på att skapa affärsnytta och lönsamhet till kunder som söker en proaktiv leverantör. Konceptet inom Sourcing innebär att kunden kan fokusera på kärnverksamheten och istället vara beställare och kravställare av IT-stödet. SalusAnsvar ska förstärka organisationers konkurrenskraft genom att erbjuda försäkrings- och banktjänster som skapar ett mervärde för deras medlemmar. SalusAnsvar är noterade på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information: Tommie Skogström, IT-chef på SalusAnsvar, Tel: 08-555 450 00 Stephan Andersson, affärsområdeschef Sourcing på Qbranch, Tel: 070-302 04 32 Qbranch, som är Sveriges ledande IT-konsultbolag inom System Management, erbjuder ett brett utbud av tjänster kring drift och säkerhet. Genom dotterbolaget,Qbranch 365/24, erbjuds även hosting och övervakningstjänster. Qbranch är för närvarande 250 anställda med mycket god lönsamhet samt finns representerade i Stockholm och Malmö. Affärsidén är bättre lönsamhet genom säker drift. För mer information, besök www.qbranch.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/03/20020403BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/03/20020403BIT00540/wkr0002.pdf