TLV OUTSOURCAR SIN IT-DRIFT TILL QBRANCH

Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV, har efter upphandling av sin IT valt att outsourca hela sin IT-drift till Qbranch. Upphandlingen genomfördes inom Kammarkollegiets ramavtal för helhetsdrift. Kontraktet är värt ca 20 Mkr och sträcker sig över fem år med möjlighet till förlängning.

TLV är en myndighet som beslutar om de tandvårdsåtgärder, läkemedel samt förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydd. I TLVs uppdrag ingår även att bidra till en god service och tillgänglighet på Sveriges alla apotek.

– Qbranch fick högst poäng för kvalitét och pris vid upphandlingen och gav därmed det mest fördelaktiga anbudet. Vi har dessutom ett mycket gott intryck av Qbranch som IT-leverantör och vi tror att våra organisationer har goda möjligheter att hitta ett långsiktigt kvalitativt samarbete. Vi vill arbetanära Qbranch i syfte att effektivisera och förbättra våra IT-tjänster för att utveckla verksamheten och skapa mesta möjliga hälsa för skattepengarna, säger Tord Sjöberg, IT-samordnare på TLV.

Det nya outsourcingavtalet innebär att Qbranch kommer att ta ett helhetsåtagande för TLVs hela IT-drift med system- och applikationsförvaltning. Qbranch kommer även bistå med IT-konsultexpertis vid IT-projekt samt servicedesk för de ca 80 användarna.

– Vi är mycket stolta att TLV har valt Qbranch som IT-leverantör och för att de tyckte att vi skiljde oss från mängden vad beträffar kvalitet, pris och engagemang. Avtalet med TLV kommer ytterligare att stärka vårt erbjudande mot den offentliga sektorn, säger Jacob Pontén, Vice VD Qbranch

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Harling, Marknadschef, Qbranch AB
073 – 231 22 26, anders.harling@qbranch.se

Tord Sjöberg, IT-samordnare, TLV
08 – 568 427 21, tord.sjoberg@tlv.se

Om Qbranch
Qbranch är ett sourcingföretag med därtill hörande tjänster. Vårt uppdrag är att få kundernas IT att fungera dygnet runt, året om. Qbranch har idag ca 480 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö. Qbranch är Sveriges första ISO 20000-certifierade företag och finns representerat på Great Place To Works Sveriges Bästa Arbetsplatser. I slutet av 2010 blev Qbranch utsedda till Årets Tjänsteföretag i IDG:s IT Business Awards samt Årets Employer Brandingföretag av Universum Communications. Qbranchs datacenters är laddade med Bra Miljövalsmärkt El i samarbete med GodEl och Svenska Naturskyddsföreningen. Qbranch är Hälsodiplomerat sedan 2006. Qbranch ägs sedan september 2011 av det europeiska teknikföretaget Imtech.