Axis Communications förstärker nordiskt säljteam

Axis fortsätter att förstärka sin säljorganisation i norra Europa. Som en naturlig följd av god försäljningstillväxt rekryteras två Key Account Managers, en med med placering i Stockholm och en i Helsingfors.

Tjänsten som Key Account Manager för Sverige, med placering i Stockholm, tillsätts av Jimmy Ek. Han har en Civilekonomexamen från Handelshögskolan i Göteborg och Gävle Högskola, med inriktning inom logistik- och fastighetsekonomi. Jimmy kommer närmast från Swedbankkoncernen där han hade en tjänst som fastighetsmäklare. Tidigare har han även arbetat som projektledare för nyproduktionsprojekt på ett fastighetsbolag samt inom bank.

Patrik Westerlund är nyanställd Key Account Manager för Finland och baserad i Helsingfors. Patrik har en teknisk utbildning inom produktionsteknik och erfarenhet av sju års arbete med Vision System på en rad olika positioner. Patrik har också gedigen erfarenhet av B2B försäljning.

-Trots ekonomisk osäkerhet i världsekonomin förväntar vi oss en fortsatt stark efterfrågan av IP-videobevakningssystem och produkter. Vi ser inga tecken på avmattning i övergången till IP-teknik och väljer att förstärka det nordiska säljteamet ytterligare. Jimmy och Patrik tillför välkommen expertis till Axis Communications och kommer spela en viktig roll för fortsatt framgång och expansion i norra Europa, säger Phil Doyle, Regional Director Northern Europe.

För mer information, kontakta;

Kristina Tullberg, Marketing Manager Nordic, Axis Communications
Telefon: 46 46 2721800, e-mail: kristina.tullberg@axis.com

Axis är ett IT-företag som erbjuder kamerabevakningslösningar för professionella anläggningar. Företaget är global marknadsledare inom nätverksvideo, och drivande i det pågående arbetet med övergång från analog till digital videobevakning. Axis produkter och lösningar fokuserar på säkerhetsbevakning och fjärrbevakning, och de bygger på innovativa plattformar med öppen teknik. Axis är ett Sverigebaserat företag som är verksamt världen över och har kontor i mer än 20 länder och samarbetspartners i mer än 70 länder. Axis som grundades år 1984 är börsnoterat vid NASDAQ OMX i Stockholm, under kortnamnet AXIS. För mer information om Axis, besök vår webbplats på
www.axis.com