Axis delårsrapport januari-mars 2010

“Den positiva försäljningsutvecklingen för nätverksvideoprodukter från slutet av 2009 fortsatte under årets första kvartal. Försäljningen på 643 Mkr motsvarar en tillväxt på 21 procent, vilket justerat för negativa valutaeffekter ger en tillväxt på 36 procent i lokal valuta. Samtliga tre regioner visade en stark tillväxt; allra störst tillväxt uppnåddes i region Asien. Axis har fortsatt att bredda sin produktportfölj med lanseringar av ett stort antal högkvalitativa nätverksvideoprodukter. Expansionsplanerna fortsätter med rekryteringar inom försäljning, marknad, forskning och utveckling samt etablering av säljkontor. Vid periodens utgång uppgick antalet anställda till 786 personer, vilket innebär att rekryteringstakten har varit något lägre än den som planerats för helåret.” Ray Mauritsson, verkställande direktör Hela rapporten inklusive tabeller samt presentation kan laddas ner från medföljande länk: http://www.axis.com/corporate/investor/interim_report.htm Inbjudan till telefonkonferens Välkommen att delta i Axis telefonkonferens för media och finansanalytiker i dag. Tid: Tisdag den 20 april klockan 10.00 Telefonnummer: 08-5052 01 10 Deltagare från Axis AB är: Ray Mauritsson, verkställande direktör och Fredrik Sjöstrand, ekonomidirektör. En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i tio arbetsdagar på 08-5052 03 33, ange: 863245.