Axis tecknar distributörsavtal med ADI på den svenska marknaden

Report this content

Axis Communications och ADI har från och med 1 februari 2012 tecknat avtal för distribution av Axis nätverksvideoprodukter på den svenska marknaden. Kunder i Sverige kommer nu att få utökad tillgång till Axis nätverksvideoprodukter samt expertkunskap och service från ADI.

-Som en av de ledande globala säkerhetsdistributörerna, är ADI en strategiskt viktig  samarbetspartner för Axis Communications. ADI har den bredd och kompetens som krävs för att vara med och driva övergången från analog till digital övervakning på den svenska marknaden och ADI blir ett viktigt tillskott till vår distributörskanal, säger Phil Doyle, Regional Director Northern Europe, Axis Communications.

Axis breda nätverksvideoportfölj passar bra in i ADIs utbud av säkerhetsprodukter och lösningar som vänder sig till hela övervakningsmarknaden.

-Detta avtal innebär ett stort steg framåt för vår satsning på nätverksvideo. Idag är Axis en betydande leverantör till ADI på den globala marknaden och att ADI Sverige nu också har avtal med den ledande tillverkaren av nätverkskameror är ett naturligt steg. Axis kompletterar vårt sortiment av nätverksvideo där vi idag också har de ledande mjukvaruleverantörerna, säger Anders Henning, VD ADI Sverige.

Axis är med 25 år på marknaden en av pionärerna inom nätverksprodukter, och var det första företag som introducerade en nätverksvideokamera 1996. Företaget är erkänt som den globala marknadsledaren av nätverksvideokameror.

För mer information, kontakta;
Kristina Tullberg, Marketing Manager Nordic, Axis Communications
Telefon: 46 46 2721800, e-mail: kristina.tullberg@axis.com

ADI kontakt:
Anders Henning, VD ADI Sverige, Telefon 08-410 113 50, e-post anders.henning@adiglobal.com

Om Axis Communications
Axis är ett IT-företag som erbjuder kamerabevakningslösningar för professionella anläggningar. Företaget är global marknadsledare inom nätverksvideo, och drivande i det pågående arbetet med övergång från analog till digital videobevakning. Axis produkter och lösningar fokuserar på säkerhetsbevakning och fjärrbevakning, och de bygger på innovativa plattformar med öppen teknik. Axis är ett Sverigebaserat företag som är verksamt världen över och har kontor i mer än 20 länder och samarbetspartners i mer än 70 länder. Axis som grundades år 1984 är börsnoterat vid NASDAQ OMX i Stockholm, under kortnamnet AXIS. För mer information om Axis, besök vår webbplats på
www.axis.com

Taggar: