Avtal med återförsäljare Kina

Axonkids ABs samarbetspartner i Kina har nu skrivit avtal med tre större säljkanaler inom landet. Lanseringen på de internetbaserad butikerna JD.com och tmall.com har redan påbörjats men kommer utökas med eget showroom på respektive webplats. Avtal har också skrivits med Mothercare som är den ledande kedjan för barnprodukter i Kina.

Som tidigare kommunicerats så arbetar Axonkids fokuserat på en lansering av sitt produktprogram på den Kinesiska marknaden. Bolagets samarbetspartner i Kina har nu skrivit avtal med tre av de största återförsäljarna inom barn och baby segmentet. Tillsammans står dessa för ca 70% av den totala omsättningen på barn och baby produkter på den kinesiska marknaden.

På de internetbaserade butikerna JD.com och tmall.com har lanseringen och försäljningen redan påbörjats och exponeringen kommer under juli månad att utökas med ett eget showroom på marknadsplatsen samt marknadsföringskampanjer.

Mothercare arbetar främst med fysiska butiker och har idagsläget 65 butiker främst koncentrerat till de större städerna i Kina. Här sker lanseringen genom att de fem största såkallade ”flagship stores” tar in Axonkids i sitt produktsortiment. Slår detta väl ut kommer detta utökas till 30 butiker inom en 3 månaders period.

Utöver dessa avtal har Axonkids under maj månad adderat tio nya butiker inom landet som nu saluför produkter ifrån Axonkids produktportfölj.

”För oss som arbetat tätt ihop med våra samarbetspartner på plats så känns det positivt att nu kunna presentera dessa strategiskt viktiga avtal för den kinesiska marknaden. Som med all nyförsäljning så är vi nu i uppstartsfasen med dessa nya kanaler och omsättningsökningen kommer vi inte se förrän under senare delen av året. Lanseringen i Kina följer vår plan och vi ser fram emot hösten.” säger Tony Qvist, VD Axonkids AB

För ytterligare information kontakta VD Tony Qvist, tel. 0706-91 93 86 eller Marknadsansvarig Daniel Johansson, tel. 0704-566733.

Axonkids utvecklar, tillverkar och säljer bilbarnstolar med inriktning mot den europeiska marknaden, men har även en viss försäljning i bland annat Kina. Axonkids bilbarnstolar är framtagna i linje med den skandinaviska filosofin att bakåtvänt är säkrast, vilket är en insikt som sprider sig i världen. Alla bilbarnstolar från Axonkids är godkända enligt den europeiska säkerhetsstandarden ECE r44 04.

Taggar: