Avtal med distributör för Grekland

Axonkids kan nu presentera en ny distributör för sin satsning mot Europa. Leto, som distributören heter, är en välrenommerad distributör för området som också har 13 egna butiker, 7 franchise butiker samt en webhandel med 900.000 visningar per månad.

Vid en mätning utförd av MotherBus 2014 rankades Letos butiker som den kedja som den grekiska befolkningen främst vänder sig till för inköp av barn- och baby-produkter (43% av föräldrarna svarade Leto jämfört med den näst mest kända kedjan Mothercare som fick 22%). Leto distribuerar också till ca 200 butiker utanför sin egen kedja och har idag starka varumärken som Esprit barnkläder, Foppapedretti och Bebecar i sin portfölj.

För Axonkids är det positivt att nu även hitta ut till den Grekiska marknaden med sina produkter tillsammans med en distributör som har en stark position på marknaden. Grekland är en marknad där intresset för bakåtvänt åkande växer och det visar på att varumärket Axkid sprids starkt över Europa. Leto förbereder nu sin orderplan för de containrar som skall levereras direkt till deras lager i Grekland.

”Grekland är en ny marknad för oss och att få ett samarbete med en så stark aktör på marknaden som Leto är mycket positivt för oss. Även om Grekland som land har haft sina problem på senaste så finns det intresserade kunder och intresset växer nu över tid. Samarbete som dessa är viktigt för oss och vi arbetar nu med att strategiskt sluta fler avtal som dessa.” säger Tony Qvist, VD, Axonkids.

För ytterligare information kontakta VD Tony Qvist, tel. 0706-91 93 86 eller Marknadsansvarig Daniel Johansson, tel. 0704-566733. För mer information kring Leto nursery www.letoshop.gr.

Axonkids utvecklar, tillverkar och säljer bilbarnstolar med inriktning mot den europeiska marknaden, men har även en viss försäljning i bland annat Kina. Axonkids bilbarnstolar är framtagna i linje med den skandinaviska filosofin att bakåtvänt är säkrast, vilket är en insikt som sprider sig i världen. Alla bilbarnstolar från Axonkids är godkända enligt den europeiska säkerhetsstandarden ECE r44 04 samt den kinesiska säkerhetsstandarden CCC.

Taggar: