Mässa i Spanien

Axonkids har under helgen 16-17/5 deltagit i mässan ”Bloggers and family” i Barcelona, Spanien. Mässan riktade sig främst till bloggare inom babysektorn men innehöll även aktiviteter för barnfamiljen. Axonkids höll på mässan två föreläsningar om bakåtvänt åkande och fördelarna med detta.

I Spanien, där Axonkids har en distributör, sprids nu förståelsen och acceptansen för bakåtvänt åkande. På mässan i Barcelona gav Axonkids två presentationer just kring detta och mötte stort intresse från publiken med flertalet frågor och diskussioner som följd. På mässan hade Axonkids tillsammans med distributören en monter där produkterna förevisades för intresserade.

”För oss är det roligt att se det stora intresset som finns nu kring det bakåtvända åkandet.

Det syns också på förfrågningarna vår återförsäljare på plats får” säger Daniel Johansson, ansvarig för den spanska marknaden.

För ytterligare information kontakta VD Tony Qvist, tel. 0706-91 93 86, Daniel Johansson,

tel. 0704-56 67 33, eller läs på hemsidan www.axonkids.se.

AxonKids utvecklar, tillverkar och säljer bilbarnstolar med inriktning mot den Europeiska marknaden, men har även en växande försäljning i bl.a. Kina. AxonKids bilbarnstolar är framtagna i linje med den Skandinaviska filosofin om att bakåtvänt är säkrast, vilket är en insikt som sprider sig ut i världen. Alla bilbarnstolarna är godkända enligt den Europeiska säkerhetsstandarden ECE r44 04.

Taggar: