Pressmeddelande Axkid AB

Axkid AB offentliggör värderingsutlåtande avseende Goldcup 26807 AB:s (under namnändring till Caution Ax Bidco AB) villkorade kontanterbjudande

Detta pressmeddelande offentliggörs av styrelsen för Axkid AB (”Axkid” eller ”Bolaget”) i enlighet med punkterna i II.19 och IV.3 Kollegiet för svensk bolagsstyrnings takeover-regler för vissa handelsplattformar (’’Takeover-reglerna’’).

Styrelsen har inhämtat ett oberoende värderingsutlåtande, s.k. fairness opinion, från Grant Thornton med anledning av Goldcup 26807 AB:s (under namnändring till Caution Ax Bidco AB) (”Budgivaren”) offentliga uppköpserbjudande till aktieägarna i Axkid som offentliggjordes den 14 december 2020 (”Erbjudandet”). För ytterligare information om Erbjudandet hänvisas till www.cautionbidco.se.

Av värderingsutlåtandet framgår att Grant Thornton anser att Budgivarens erbjudande, med förbehåll för de förutsättningar och antaganden som anges i utlåtandet, är skäligt ur finansiell synvinkel för aktieägarna i Axkid.

Grant Thorntons värderingsutlåtande i sin helhet är bilagt detta uttalande och har baserats på de antaganden och överväganden som redovisas däri.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Thomas Bräutigam, styrelseordförande

Tel: +46 73 377 7979

Mail: thomas.brautigam@telia.com

Daniel Johansson, VD och koncernchef

Tel: +46 70 456 67 33

Mail: daniel.johansson@axkid.com

Göteborg den 22 december 2020

Axkid AB

Denna information är sådan som Axkid AB är skyldigt att offentliggöra enligt Takeover-reglerna. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 december 2020 kl. [18.30] CET.

Om Axkid AB

Med rötter i svensk ingenjörskonst, säkerhetstänk och passion för barns rätt till trygghet, skapades Axkid i Göteborg, Sverige, 2009. Idag finns Axkid på över 15 marknader i främst Europa och omsatte ca: 100 miljoner kronor 2019. Genom förbättrade standarder och höjd kunskap räddar vi liv. Vår lösning är ett bakåtvänt åkande, så långt det är möjligt. Vi strävar ständigt efter högre standarder för barns säkerhet i trafiken. Oavsett om det är unika funktioner, tekniska lösningar eller höjd komfort för både barn och vuxna. Axkids aktie handlas på Spotlight Stock Market sedan den 1 juli 2014.