Ayond gör Innovationsprocessen tillgänglig för alla.

Report this content

ayond är en digital byrå som dagligen jobbar med att skapa förutsättningar för innovation i sina kundprojekt. ayond startade 2011 och är idag en välmeriterad byrå med både stora och mindre kunder. Gemensamt för alla projekt är att de jobbar utifrån en innovationsprocess som skapar mervärde för kunderna – och för medarbetarna.

Innovationskulturen har vuxit sig stark i företaget. 4 gånger per år ges exempelvis medarbetarna chansen att pitcha en egen idé för övriga anställda. De idéer som anses har bäst förutsättningar till att nå framgång, tilldelas resurser i form av research, förstudier, prototyping, utveckling och marknadsföring. Hittills har 4 innovationer nått marknaden varav musiktjänsten Scorx är den mest framgångsrika. Ett annat exempel på venture sprungna ur medarbetarna är Yonyfy, som är en app för att samla på digitala spelarkort. SHL och HockeyAllsvenskan har gått in som samarbetspartners och de ser appen som ett innovativt sätt att skapa ännu större intresse runt hockey.

– Det är fantastiskt kul att kunna genomföra inkluderande innovation, tillsammans med våra medarbetare, säger Thomas Arctaedius, vd på ayond. Kraften i allas samlade idéer är mycket stark.

– De insikter vi når genom dessa projekt stärker inte bara vår nyfikna företagskultur, det ger oss även ett tänk att ta med oss till alla våra kundprojekt, fortsätter Thomas.

ayond menar att det idag inte går att bortse från innovation som en viktig konkurrensfaktor. De företag som tror att deras tjänst “is good enough” är ute på svag is, menar ayond.

Nu släpper ayond sin innovationsprocess fri för alla och hoppas därmed att det kommer kunna hjälpa andra företag att bli bättre på innovation.

Se innovationsfilmen här.

För kontakt, maila eller ring Thomas Arctaedius på thomas.arctaedius@ayond.se eller 070-595 21 68

Thomas Arctædius, CEO ayond AB, Ph.D.
Affiliated faculty member at Department of Computer and Systems Sciences - Stockholm University

mobile 46 70 595 21 68
ayond.se