HockeyAllsvenskan blir först med digitala spelarkort!

Report this content

HockeyAllsvenskan blir först med digitala spelarkort i Sverige. Bakom idén till de digitala spelarkorten står företaget YONYFY, som har utvecklat en lekfull och social sportapp för professionella spelarkort.

De digitala spelarkorten har många fler möjligheter än de gamla papperskorten, då olika spel, dagsfärsk statistik och rörlig bild kommer att erbjudas användarna. Fredrik Aldegren, VD på YONYFY vill betona vikten av att YONYFY ger tillbaka intäkter till idrotten.

–Hela teamet som utvecklat appen brinner verkligen för sport och vi hoppas att YONYFY bidrar till att ytterligare öka intresset kring sport, säger Fredrik Aldegren.

YONYFY's app finns tillgänglig på App Store och snart på Google Play. Alla nya användare får ett gratis startpaket med bilder när de registrerar sig. Man samlar på spelarkort genom att köpa olika paket eller specifika spelarkort som ens vänner säljer i appen. Precis som när man förr spanade in varandras pappersalbum på skolgården kan man i appen se vilka spelare kompisarna samlar på.

–Det är många som gillar att samla hockeybilder och vi på HockeyAllsvenskan ville inte missa chansen att vara först i Sverige med digitala kort. Nu får våra lags supportrar möjligheten att samla på sina idoler och samtidigt skapar vi nya intäkter för våra klubbar, säger Linus Carlholt, Marknadschef på HockeyAllsvenskan.

En kul funktion är att alla användare kan skapa egna spelarkort med egen bild och spelardata som kan uppdateras kontinuerligt under säsongen.

YONYFY kommer under 2017 lansera fler ligor och sporter, både i Sverige och internationellt.

–Utvecklingsmöjligheterna är enorma och den digitala skolgården är i dag global! Därför är det extra roligt att HockeyAllsvenskan är först ut, då hockeyn är den sport som har kommit längst i den digitala utvecklingen i Sverige, säger PA Gullö, den tidigare TV3 profilen som är en av medgrundarna till YONYFY.

Företaget YONYFY startade som en idé hos den digitala byrån ayond och är ett av flera start ups som bildats genom byråns innovationsprocess.

För mer information:

Linus Carlholt 070 482 44 93, Marknadschef, HockeyAllsvenskan, linus.carlholt@hockeyallsvenskan.se

Fredrik Aldegren, VD, YONYFY, 070 794 00 44, fredrik.aldegren@yonyfy.se

PA Gullö, Partner, YONYFY, 070 741 20 75, pa.gullo@yonyfy.se

Fredrik Aldegren, VD YONYFY

fredrik.aldegren@yonyfy.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Hela teamet som utvecklat appen brinner verkligen för sport och vi hoppas att YONYFY bidrar till att ytterligare öka intresset kring sport.
Fredrik Aldegren, VD YONYFY
Linus Carlholt, Marknadschef på HockeyAllsvenskan