Azlan blir distributör för RSA Security i Norden

Report this content

Azlan blir distributör för RSA Security i Norden Azlan, en av Europas ledande distributörer av nätverksprodukter och oberoende utbildningsorganisation, har skrivit avtal med RSA Security kring utbildning och distribution av säkerhetsprodukter i Norden. Avtalet omfattar distribution av RSA Securitys produktfamiljer som till exempel SecurID, en lösning som garanterar att en användare är den han utger sig för att vara. Andra produktfamiljer från RSA Security inkluderar ClearTrust, en lösning för säker webbåtkomst och RSA Bsafe, en verktygslåda för utveckling av säkra IT-lösningar. Azlan kommer även att ta hand om utbildningen av RSA Securitys kunder. - Vi valde Azlan som ett steg att bredda vår marknad och hitta nya kanaler. Azlan har visat kontinuitet och har stora framgångar med bland andra Cisco och andra ledande leverantörer, säger David Åberg, partneransvarig på RSA Security. Azlan är idag en ledande leverantör av Ciscos produkter och dessutom ett ledande kompetenscenter med närmare 2 000 certifieringsutbildningar per år. - I vår satsning på att bredda vårt produktutbud mot säkerhet passar RSA Securitys lösningar in på ett utmärkt sätt, säger Anders Cederberg, Country Manager, Azlan Sweden. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Cederberg David Åberg Country Manager, Channel Manager, Azlan Scandinavia RSA Security Sweden Tel: 0708-86 40 42, 08-470 27 00 Tel: 08-725 09 00 E-post: anders.cederberg@azlan.se E-post: daberg@rsasecurity.com RSA Security hjälper organisationer att skapa pålitliga e- handelsprocesser genom produktfamiljerna RSA SecurID (autentisering), RSA ClearTrust (hantering av användarrättigheter i webbmiljöer), RSA BSAFE (kryptering) och RSA Keon (hantering av digitala certifikat). Av RSA BSAFE, en mjukvara för kryptering, finns idag ca en miljard licenser i bruk. Samtidigt förlitar sig fler än 12 miljoner användare på RSA SecurID för stark tvåfaktors autentisering. Kombinationen av nästan 20 års erfarenhet av IT-säkerhet och innovativ teknik gör RSA Security ledande när det gäller att hantera växlande säkerhetsbehov inom elektronisk handel och att bygga förtroende för den digitala ekonomin. Besök RSA Security på www.rsasecurity.com Azlan är Europas ledande distributör av nätverksprodukter och den största oberoende utbildningorganisationen för teknisk certifiering. Bolaget täcker över 90 procent av nätverksmarknaden och finns representerade i 15 europeiska länder. Azlan har tre affärsområden: Products, Training och Services. Utbudet täcker alla stora leverantörer av nätverksprodukter och mjukvaror, såsom Alcatel, Cisco, Enterasys, Nortel, Microsoft, Novell och WatchGuard. Målsättningen är att göra det snabbt, enkelt och vinstgivande för systemintegratörer och återförsäljare att arbeta med nätverkslösningar. Se vidare www.azlan.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT01000/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT01000/wkr0002.pdf